2017年3月17日金曜日

エルビスコステロさんのsheの歌詞とひらがな読み

SHE
She maybe the face I can't forget
The trace of pleasure or regret
Maybe my treasure or the price I have to pay
She maybe the song that summer sings
Maybe the chill that autumn brings
Maybe a hundred different things
Within the measure of a day

She maybe the beauty or beast
Maybe the phantom or the feat
May turn each day into a heaven or a hell

She maybe the mirror of my dreams
The smile reflected in a steam
She may not be what she may seem inside her shell

She who always seems so happy in her proud
Who's eyes can be so prouder than so proud
No one's allowed to see them when they cry
May comes a need from shadows of the past
That I rememmber till the day I die
She maybe the reason I survive
The why and when for I'm alive

The one I care for through the rough in many years
Me I'll take her laughter and her tears
And make them all my souvenirs
For where she goes I've got to be
The meaning of my life is

SHE SHE SHE


ひらがな表記



しー めびどぅ ふぇいth あぃきゃ ふげっt
るとぅれいす ぷれいじゅ おー りぐれっt
めぃびーまいとぅれーじゅ おーざぷらいす あぃはーぶどぅぺー

しー めぃびーだそんgざ さーむすぃんgs
めーびーだちーるでぃ おーどぅりn ぶりんgs
めーびーあ はんどぅれっt でぃふぁれn すぃんgず
うぃずぃnざ めーじん おーヴぁでー

しー めぃびーだぅ びゅーtぃー おー ざ びーst
めーびーだ ふぇーでぃのー だ ふぃーst
めぃてーんりーちでー いんとぅあ へー ヴぃのりへーl

しーめーびーだ みーるぁ おーヴぁいどぅりーむず
ぅわすまーぃりふれくでぃ いなすとゅりーm
しぃめぃのびー わっちーめーすぃーn いnさーいどぅしぇー


しーいー うーおーmうぇすぃーmすそーはっぴー いのぁくらd
ふーずぁーずぐんびー そーぷらーどれんそーぷらーd
のーわんずぁはーとぅーすぃーれん うぇんねーぇくらーぁ

しー めびーだらーvだ きゃのほーpとぅーざーst
めぃかむずみー ふろm しゃどぜmばーst

ざーらぅりーめmばー とぅーでーぃあいーだーい


しーめびーだ りーずんなーい すヴぁーいv
ずわぃあん うぇーふぉ あいmあらーぃv
ざわnあぃけーふぉ すぅるーthざらgh えんdれぅぁうりーひーz

みー あぃlてぇぐぅ らーふどぅ えんぬぁー ちーぁs
えんめぃkぜもーめぃ すぅlヴぇにーs
ふぉめーしーごーざっ がっとぅびー
おぅみーにんgおーまぃらいfいず しー
しー おぉぉ しー





こんな感じでしょうか。
やってみて思ったのですが、かなり難しいです。
thの「す」なのか、ceの「す」なのか。
いろいろ聞こえ辛いけど発音してる音はアルファベットで書いてあるのでイヤホンで聞いて細かいところは修正してください。
私はこれで練習します。
繰り返し何度も聴きながら発音を覚えて文字に起こすので歌を覚えたい人にはとてもいいと思います。
もう少し発音に慣れてエルビスさんと同じくらいの発音かな?と思えたくらいに音程とタイミングを合わせて歌えば完璧かな。
この曲のキーが自分には一番合ってるので挑戦してみようと思います。
十八番にしたいです。
いい曲ですしね。
和訳も見てみてくださいね。
他サイトに乗ってるので「she 歌詞」で検索してみてください。

0 件のコメント:

コメントを投稿